Saturday 12 January 2013

puisi kapal barumu

Tiada rasa yang ku rasakan
tiada air mata yang ku tebar kan
ku terlena hanyut dalam kecemburuan
ketika kau pilih kapal baru mu untuk membawamu

     wahai kekasih ku,dengar kan lah aku
     ku tau kapal ku sudah rusak dan tak layak
     kau tumpangi,di banding kapal barumu
     yang serba mewah dan lengkap,

wahai kekasih ku
aku rela dan aku berdoa agar kau bahagia bersama
kapal yang kau tumpangi dan kau anggp pnyelamat dalam dirimu
untuk perjalanan mu,tapi ingatlah wahai kekasihku jangan kau anggp
setiap kemewahan berujung dengan kesenangan,


     biarkan lah aku menangis dalam penderitaan
     tapi bahagia dalam kesedihan
     walau kau hianati cinta buih putih mutiara ini
     tidak akan ku buat kotor untuk kisah yang pernah kita jalani,


salam manis buat pengunjung sekalian aku berharap agar inspirasi kalian bisa tercantum di blog saya,
bagi yang pecinta puitis aku saran kan untuk terus gali kemampuanmu,bahwa itu adalah anugrah lua biasa bagi kita,

   

No comments:

Post a Comment